Loading...

5 Kasım 2010 Cuma

Yunanca öğrenmek isteyenlere... DERS-1


Ders-1

Malumunuz her dilin bir alfabesi vardır. Şimdi harfleri vereceğim ama üzerinde fazla durmayacağım… Bana göre harfleri tek tek ezberlemeniz bir faydası yoktur. Harfleri sözcüklerle, kelimelerle, cümlelerle anlam kazandıracaksınız…

Yunanca Alfabe:

Büyük Harf         Küçük Harf         Okunuşu    Türkçe karşılığı
Α                      α                      αλφα         a

Β                      β                      βητα          v

Γ                      γ                      γαμα         g

Δ                      δ                      δελτα        d

Ε                      ε                      εψιλον       e

Ζ                      ζ                      ζητα          z

Η                      η                      ητα           i

Θ                     θ                      θητα          th

Ι                      ι                       γιωτα        i

Κ                      κ                      καπα         k

Λ                      λ                      λαμδα        l

Μ                     μ                      μι             m

Ν                      ν                      νι             n

Ξ                      ξ                      ξι              ks

Ο                     ο                      ομικρον     o

Π                      π                      πι             p

Ρ                      ρ                      ρο            r

Σ                      ς\σ                   σιγμα        s

Τ                      τ                      ταυ           t

Υ                      υ                      υψιλον      i

Φ                     φ                     φι             f

Χ                      χ                      χι             h

Ψ                     ψ                     ψι             ps

Ω                     ω                     ωμεγα       o



Şimdi ne oldu?

Yunanca Alfabesinin 24 harfini tanıdık. Karmaşık ve farklı olmasından hemen korkmayın ha… Biraz sabır edin, göreceksiniz tıkıt tıkır okuyup yazacaksınız…

Yunanca Alfabede temel harflerden ayrı bitişik sesli harfler de vardır. Şimdi onlara bir bakalım…

αι             ε      e

οι             ι       i

ει             ι       i

υι             ι       i

ου            υ      u

Tamamdır.

Şimdi sıra direk sözcüklere geldi...

Yunanca dilinde isimler, sıfatlar çekimlidir. Yani isimler, sıfatlar Türkçe karşılığı olarak erkek, dişi ve tarafsız olarak 3’e ayrılır. Hemen panik yapmayın. Çok kolay yöntemi vardır. Bir yer, şahıs sözcüğün ya da kelimenin son eklerine bakarak; erkek, dişi, tarafsız diye adlandırırız. Bir de erkek, dişi ve tarafsız sözcükleri tanıtan ayrı bir harf vardır. Şimdi örneklemeye geçince daha da işimiz kolaylaşacaktır.

Ο Κωστας deyince ne anlıyoruz?

Türkçesi O Kostas telaffuzunda ‘’O’’ erkek tanıtım harfi olduğunu ve erkek isimlerde son 2 harfin ‘’AS’’ ile bittiğini öğreniyoruz. Erkek isimler ‘’AS’’ ‘’OS’’, ‘’İS’’ son 2 harfiyle bittiğini aklımızdan çıkarmıyoruz.

Örnekleyelim:

Ο Γιαννης, Ο Κωστας, Ο Γιωργος

Ne diyoruz bunlara?

Erkek isimlerin hepsi O harfiyle başlıyor ve sonları os, as, is ile bitiyor…

Dişi isimlerin tanıtım harfi ise Η olup son harfleri mutlaka η ve α harfleriyle biter.

Η Ελενα, Η Μαρια

Tarafsız isimlerin tanıtım işareti ya da harfi ΤΟ olup son harfleri ι, ο, μα ile biter.

Το Ονομα (İsim), Το Σκυλο (Köpek), Το Παιδι (Çocuk)

Şimdi bir de video var. İsterseniz yazılanları buradan izleyebilirsiniz…


Saygı ve sevgilerimle…

Ömer Özdamar/5-11-2010/Bucak-Burdur

E-mail adresim: homeros80@hotmail.com

Twitter adresim: https://twitter.com/#!/omerozdamar @omerozdamar         


Facebook Yunanca Öğrenme Meraklıları Grubu: https://www.facebook.com/#!/groups/105320769536144/

43 yorum:

Beste dedi ki...

Merhaba Benım İsmım Beste. Ben KIbrısta yasıyorum,Ve yunanca aldığım temel dersler arasında. Öncelikle Bu sıteyi Hazırlayan kısye tesekkür ediyorum.Gerçekten çok faydalı,Sızın sayenızde yunanca öğreneceğime inanıyorm.Tekrar tesekkürler...

Beste dedi ki...

Merhaba Ben orta son öğrencısıyım,ve kıbrısta yasıyorum yunanca 3 senedir temel derslerım arasında ve bu dılı çok seviyorum.Bu siteyı yenı fark ettim ve gercekten bana unuttuğum kelımelerı pekıstırmemı sağladı.Bu siteyi hazırlayan hocama teşekkürlerimi sunuyorum.

Adsız dedi ki...

Merhaba ben lise 2 öğrencisiyim. Bu dili çok seviyorum ve sayenizde çok iyi öğrenebiliyorum. Harfleri okuyabiliyorum ama türkçeye çeviremiyorum:( nasıl olucak bu yardım eder misiniz lütfen

ÖMER ÖZDAMAR dedi ki...

Öncelikle sizi azminizden dolayı tebrik ediyorum. Çok ama ço mesafe almışsınız. Gelelim size sıkıntı veren çeviri işine... Pes etmeyin dil öğrenme çocuk büyümesi gibidir. Hani çocuk zamanla yürüyecek, koşacak ya... Dil de öyledir. Bu şekilde devam ederseniz bir gün mutlaka çeviri de yapabilirsiniz...

ceycey dedi ki...

Hocam Allah sizden razı olsun web de o kadar aradım ki sizinki kadar detaylı bir site bulamadım sizin sayenizde yunancayı öğreneceğim tekrar tekrar teşekkürler

omer ozdamar dedi ki...

Böyle tepki yorumları alınca ne kadar doğru ve yerinde paylaşım yaptığımı anlıyorum..

Adsız dedi ki...

Merhabalar.. Bugün 19/03/2012 Ders 1 den başladım,hadi hayırlısı diyorum veee teşekkürlerimi sunuyorum.. Öğrenmeye başlayınca yine bilgilendiririm burdan.. Emeğinize sağlık..

IŞIK dedi ki...

Merhaba Ömer Bey tesadüfen rastladım size. Buzukiye merak saldım buzukileri araştırırken size denk geldim.. Madem buzuki öğrenmek istiyorum önce bu dili öğrensem iyi olacak dedim belki sayenizde Yunancayı da öğrenirim;)Emeğinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler. Ben, dil okuluna gitmek istiyorum ama bunun için yeterli maddi imkanım yok. ben günlük hayattan çok şarkı sözlerini anlamak üzerine yoğunlaşmak istiyorum. türkçe şarkıları yunanca' ya çevirmek, yunancalar' ı da türkçe' ye çevirmek istiyorum. tabi bunu hobi olarak yapacağımdan dolayı ailemden de maddi destek isteyemiyorum eğitim konusunda. sizce ne yapmalıyım?

omer ozdamar dedi ki...

Valla sizin çabanıza ve azminize bağlıdır. Hatta dersimin birinde yunanca şarkı sözünü Türkçeye çevirmiştim.. Yayınladığım 29 dersi iyicene öğrenmeye çalışın sonra arkası gelir inancındayım.. Kolay gelsin ve başarılar..

Anl dedi ki...

Yıllardır yunanca müzik dinliyorum. Dinlerken "ah bir de anlasam" diye iç çekiyorum. Öğrenmek için 1.5 sene önce kitap aldım ama ilk 5 sayfada gerçekten boğuldum. Ders 1'den başladım, tıkır tıkır gidicem azimliyim bu sefer :) Çok teşekkürler çooook

yesim elibol dedi ki...

paylaşımınız için teşekkürler!! bugün 3. dersi bitirdim. okumayı ve yazmayı hallettim sayılır. siz genelde küçük harfle yazmışsınız ben notlarımı alırken büyük harflerini de yazdım..okumak ve yazmak kolaylaştı böylece... ama sonraki 1 - 2 derse göz attım da videonuz yok sanıyorum. bir kez de olsa telaffuzu duymamız iyi olur diye düşünüyorum

omer ozdamar dedi ki...

Yeşim Hanım, haklısın sonraki derslerde telafuz yoktur.. Valla ne yalan söyleyeyim hem üşendim hem de teknolojim yoktur:) Ama siz kesin bu işi becereceksiniz..

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben Gizem. İzmir'de yaşıyorum lise 3 yeni bitti :) Komşu ülkemizin dilini öğrenmek istiyorum ve bugün ders 1 den başladım, umarım az zamanda fazla yol alırım. Yunancayı çok seviyorum ilerde Yunanistan'a gitmek istiyorum :) Site gerçekten çok güzel ellerinize sağlık :)

omer ozdamar dedi ki...

Gizem süpersin! Bu kadar bulaştıktan sonra bu dilden kurtulamazsın, eninde sonunda mutlaka öğrenirsin.. Kutlarım sizi..:)

Adsız dedi ki...

Merhaba... Öncelikle bu sitenin bir nimet olduğunu belirtmek isterim. Çok isteyip çeşitli nedenlerle fırsat bulamadığım bir şeydi Yunanca öğrenmek... Emeğiniz için teşekkür ederim... Sıfırdan öğreneceğim. Bugün ders 1'e başladım. Akıcı ve anlaşılır anlatımınız için ayrıca teşekkürler. (20.06.2012)

Halil Gökhan UYANIK dedi ki...

bucak burdur demissiniz 3 yıl bucakta yasadım ve gerçekten sizi tebrik ediyorum güzel bir iş çıkarmıssınız eşim hala bucakta ve oraya tekrar gelicem sizinle tanısmayı isterim

Halil Gökhan UYANIK dedi ki...

bucak burdur demissiniz bucak burdurda eşimle birlikte 3 yıl yasadım ve gerçekten sizi tebrik ediyorum gerçekten çok güzel bir iş çıkarmıssınız tekrar gelicem bucaga ve sizinle tanısmayı isterim saygılarımla...

omer ozdamar dedi ki...

Teşekkürler... Beklerim..

Comrade dedi ki...

Yunanca öğrenmekte bu kadar yararlı bir site kurduğunuz için sizi tebrik ederim hocam.

Adsız dedi ki...

Merhaba benim adım seda geçenlerde bir arkadaşımın tavsiyesiyle yunanca bir şarkı dinledim sonrasında bu şarkının anlamını merak edip araştırmaya karar verdim sonra bu siteyi gördüm ve yunanca öğrenebileceğimi düşündüm çok güzel bir şekilde anlatmışsınız yazılarınızı okurken bir yandanda not alıyorum gerçi daha ilk dersi yeni bitirdim fakat videonuzu biraz eksik buldum videoda söyledikleriniz net olarak anlaşılmıyor belki bana öyle gelmiştir bilmiyorum. az öncede yorumları okurken diğer derslerinizin videosu olmadığını öğrendim açıkcası bu beni biraz hayal kırıklığına uğrattı çünkü araştırdığım kadarıyla bu dili anlatan videolu dersler internet ortamında bulunmuyor vaktiniz olursa diğer derslerinizede video çekmenizi rica ediyorum tekrar emeğinize sağlık diyorum..

omer ozdamar dedi ki...

Seda öncelikle Yunanca öğrenme çabanızı takdir ediyor ve başarılar diliyorum. Vurguladığınız eksiklik konusuna gelirsek; amatör işi olduğunu kabul ediyorum, video çekmek ve yayınlamak çok zor değil ama ben wodavon wın kullanıyorum, çok ağır ve yavaştır. En önemlisi profesyoneller gibi ücret almıyorum. Bildiklerim tamamen bedava paylaşıyorum.. Umarım anlaştık::))

Adsız dedi ki...

tabiki sizde haklısınız böyle birşeyi hiçbir karşılık beklemeden yapıyor olmanız bile yeterli size emeğiniz için tekrar teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

merhaba :)ben lise 4. sınıf ögrencısıyım ve selanık gocmeniyim istanbulda yasıyorum.okuma yazma zaten biliyorum konusabiliyorum da ama kendi deyimimizle müzikli bi seklde konusabilmek icin burda 15.dersten basladım :)arkadaslara tavsiyem ogrenmek isteyen ve yenı baslyanlar burda birbiriyle iletişime gecip pratik yapmaları cok yararlı olacaktır :))

NK VS dedi ki...

Merhaba... Bende Yunanca ile 2 yıldır Nikos Vertis sayesinde ilgilenmeye başladım. Önümüzdeki sene onun programına gideceğim. İnşallah kendimi geliştiririm. Bu site için ayrıca size teşekkür ederim Ömer Özdamar Hocam...

Adsız dedi ki...

merhaba ben betül.erkek arkadaşım yunanistanlı olduğu için.bnde yunancaya merak saldım.bu dili en kısa zamanda öğrenmek istiyorum ve ilk defa dil öğrenmek için böyle bir sitesiyle karşılaştım.gerçekten çok güzel öğretiyorsunuz.henüz ilk dersteyim ama kısa zamanda öğreniceğime inanıyorum.emeğinize sağlık.

Adsız dedi ki...

çok özverili bir iş yapıyorsunuz Ömer bey, çok teşekkürler.

Zaman bulamadığım için kursa yazılamadım fakat fononun 25 günde yunanca :) ve birde ciddi bir gramer kitabı aldım fakat olmadı, sizin hazırladığınız dersler inşallah yardımcı olur.

tekrar teşekkürler.

Rasit Serkan CERAN dedi ki...

hocam Atramyssós kelimesi türkçede ne anlama geliyor.. oturduğumuz yerin eski ismi imiş nisanyana göre..yardımcı olursanız sevinirim

omer ozdamar dedi ki...

Valla tam olarak şu diyemem.. Ancak tahmin yürütebilirim.. Sanki Yunan tanrıçası Artemis kökünden geliyor.. Yani güzelliği, doğallığı, bakirliği anlatıyor..

ibrahim kapkın dedi ki...

ömer bey,size çok teşekkür ederim böyle bir paylaşım imkanı sağladığınız için..Ben daha önce yunanca kursuna gitmiştim fakat sadece temel bilgim vardı..Sizin dersleriniz daha pekiştirici oldu,büyük bir heyacan ve merakla takip etmeye başladım.Tekrar çok ederim size..

Adsız dedi ki...

Öncelikle bu siteyi hazırladığınız için teşekkür ederim.Geçen hafta ücretsiz olan halk eğitim kurslar ında derse başladık.Sayenizde kaç ırmış olduğum ilk dersi daha iyi anladım. Ancak kurs hocamın vermiş olduğu ödevi bir türlü tamamlayamı yorum.Bizden türkçe olarak kendimizi tanıtmamızı sonra hazırladığımız bu tanıtımı yunanca çeviri yapmadan sadece yunan harfleriyle yazmamızı istedi. Bizim alfabemizde bulunan j harfi onlarda yok b,d,g harfi önüne sesli yada sessiz harf aldığındaki kuralları uygulamaya çalıştığımda doğru olarak yazabilmek mümkün değil bu durumda ne yapmalıyım? lütfen yardım edin.

omer ozdamar dedi ki...

Öncelikle başarılar dilerim.. Sorularınızın yanıtları hemen 2 ve 3. derslerde vardır..

Adsız dedi ki...

Merhaba, sitenizi yeni keşfettim. Babaannem selanik göçmeniydi. Türkçeyi sonradan öğrenmiş. Ne yazık ki ben küçükken vefat etti. Yunanca konuştuğunu hatırlarım. Belki bu yüzden midir bilmem yunan şarkıları ve konuşulanları dinlerken hiç yabancılık çekmem. Anlamını bilmesem bile çok hızlı bir şekilde öğrenip şiveli bir şekilde ezberde olsa konuşabiliyorum. Şarkıları 2-3 dinlemede hemen ezberlerim. Çocukluktan kalma bir yatkınlık belkide. Büyük bir hevesle başlayacağım derslere. Kötü olan etrafımda yunanca bilen yada meraklısı olan kimse yok. Benimde işime yarayacağı tek yer şarkıları anlamak olucak sanırım :)

Kemal Elgün dedi ki...

Ömer hocam, Sitenizi tesadüfen buldum. Yaklaşık iki yıldır Yunanca öğrenmeye çalışıyorum.Kelime öğrenme dışında ilerleme sağlamakta güçlük çekiyordum, artık bu güçlüğü aşacağıma inanıyorum. Emeğinize, elinize sağlık, teşekkürler. Kemal Elgün-İzmir

Adsız dedi ki...

HEPNİZE MERHABALAR VE SEVGİLİ ÖMER BEYE.. BEN YORUMLARIN İLK SIRALARINDA YER ALAN ADSIZ YORUMCUYUM, BUGÜN BAŞLADIM 19/03/2012 DİYE YAZAN.. İSMİM EMEL.. BU SİTEDEN ÖN BİLGİLERLE BİRLİKTE BELEDİYENİN BİR KURSUNA SON 4-5 DERSİNDEN BALIKLAMA GİRİŞ YAPTIM,ÇOK ÜZGÜNÜM BELEDİYE ÖĞRETMENİN ÜCRETİNİ ÖDEMEDİĞİ İÇİN KURSUN YENİ DÖNEMİ OLAMADI. ÖĞRETMENDEN VE ÖMER BEYDEN ALDIĞIM DERSLER SAYESİNDE ŞU ANDA OKUMAYI VE YAZMAYI BAŞARDIM (SU GİBİ DEĞİL TABİKİ,KSİ,PSİ VE KHİ GÖRDÜĞÜMDE TEREDDÜT EDİYORUM HENÜZ) BU ARADA BİR SÖZLÜK ALDIM KENDİME,TABİKİ SÖZLÜKTEN ÇOK ÇALIŞIP KELİME EZBERLEMEM GEREKTİĞİNİN BİLİNCİNDEYİM.. İNŞALLAH O KONUYU DA AŞTIĞIMDA BURDAN SİZE MÜJDELERİM.. ÖMER BEY EMEĞİNİZE YÜREĞİNİZE SAĞLIK.. SAĞOLUN VAROLUN..

omer ozdamar dedi ki...

Sevgili Emel Hanım, ne güzel ifadeler, ne güzel yansımalar, sizin adınıza çok sevindim. Umarım kısa zamanda Yunanca'yı okur ve konuşur hale gelirsiniz.. Tekrar başarılar size...

Adsız dedi ki...

D nin tersi
I
n bu sekide büyük harf
T solalttarafı yukarıdogru uzantılı
o büyük o kelimeler yukardan asagıya dogru basdaki harflerin anlamı ne aceba

Adsız dedi ki...

Merhabalar hocam bi sorum olacaktı..Eski Yunancada OPAÇ ne demektir..Yardımcı olursanız çok sevinirim..

Adsız dedi ki...

Cok yardimci oluyor tesekurler ben daha ilk bolumdeyim ve neden uc tane farkli i oldugunu anlayamadim bi kural falan varsa yardimci olur musunuz? :))

Adsız dedi ki...

Melisa Baylan
hocam iyi gunler; oncelikle blogunuz cok guzel ellerinize emeginize saglik her gun yunanca calisiyorum oradan sayenizde yunanistandan yunancayi ogrenmeden ayrilmayacagim. ve ikinci olarak kitabinizi okumak istiyorum atinada bulabilecegim bir yer var midir soyleyebilir misiniz rica etsem

stiw vlademir dedi ki...

hidayet koyuncu

Her şeye antik bir kilise duvarındaki yazıyı okuya bilme merakıyla başladı bende ve yapabilirim dedim büyük harfle eksiksiz ve yanlışsız okuyabiliyorum ancak küçük harflerde konu değişiyor ve anlam yönünden sıkıntılar yaşıyorum dersler için hazırlanan cd ve kurslarınız varsa ihtiyacım var

Adsız dedi ki...

http://www.kypros.org/LearnGreek/

Adsız dedi ki...

Yunanca ogrenirken nelere dikkat etmeliyiz