9 Kasım 2014 Pazar

PRATİK YUNANCA DERS-6


ÇOK KARŞILAŞILAN CÜMLECİKLER-SÖZCÜKLER

Εχασα τον δρομο μου.
Yolumu kaybettim.

Δεν μπορω να βρω το ξενοδειχειο μου.
Otelimi bulamıyorum.

Ανοικτος-Κλειστος
Açık-kapalı

Καλος-Κακος
İyi-kötü

Γρηγορος-Σιγα
Hızlı-yavaş

Αργος-Νωρις
Geç-erken

Χωρις
..Siz, sız

Νεος-καινουριος/Παλιος
Yeni-eski

Βαρυς-Ελαφρυς
Ağır-hafif

Γεματος-Αδειος
Dolu-boş

Σωστος-Λαθος
Doğru-yanlış

Νεος-γερος
Genç-yaşlı

Κυριε
Bay (hitap)

Κυρια
Bayan

Γκαρσον
Garson


HAVAALANINDA YAŞANABİLECEK DİYALOGLAR

Ποτε φθανουμε στη Αθηνα;
Atina’ya ne zaman varırız?

Πως ειναι ο καρος στη Αθηνα;
Atina’da hava nasıldır?

Ελεγχος Διαβατηριων
Pasaport Kontrol

Το διαβατηριο σας παρακαλω!
Pasaportunuz lütfen!

Οριστε το διαβατηριο μου η τατυτοτητα μου
Buyurun pasaportum ve kimliğim

Ποσο θα μεινετε στη Ελλαδα;
Yunanistan’da ne kadar kalacaksınız?

Θα μεινω μονο μια μερα, μια εβδομαδα, ενα μηνα
Yalnız 1 gün, 1 hafta, 1 ay kalacağım.

Τι ειναι ο σκοπος του ταξειδιου σας;  
Seyahat amacınız nedir?

Ειμαι εδω για διακοπες, για δουλειες
İş için, tatil için buradayım.

Ποια ειναι τη πτηση σας;
Uçuşunuz hangisidir?

Και εχω βιζα
Ve vizeye sahibim

Απο που ερχεστε;
Nereden geliyorsunuz?

Ερχομαι απο την Σμυρνη
İzmir’den geliyorum.

Εχετε δηλωση ξενου συναλλαγματος;
Yabancı döviz beyanınız var mı?

Ναι, θελω να δηλωσω 1.000 δολλαρια
Evet, bin dolar beyan etmek istiyorum.

Μπορω να εξαργυρωσω τα δολλαρια;
Dolar bozdurabilir miyim?

Βεβαιος μπορειτε..
Elbette bozdurabilirsiniz..

Ποσο;
Ne kadar?

Μονο 100 δολλαραρια
Yalnız 100 dolar

Μπορω να αλλαξω μερικα δολλαρια σε Ευρο;
Biraz doları Euro’ya değiştirebilir miyim?

Μαλιστα να μπορειτε..
Uygundur, değiştirebilirsiniz.

Ποια εινα η τιμη του συναλλαγματος;
Döviz fiyatı nedir?

Εχετε τιποτε να δηλωσετε?
Beyan edeceğiniz bir şeye sahip misiniz?

Εχω μονο τα προσωπικα μου πραγματα μια μπουκαλα ουισκυ. Εnα πακετο τσιγαρο, μια φωτογραφικη μηχανη, ενα ραδιο..
Yalnız şahsi şeylere sahibim, bir şişe viski, bir paket sigara, bir fotoğraf makinesi, bir radyo..

Να ανοιξω τις αποσκευες μου;
Çantalarımı açayım mı?

Ναι παρακαλω!
Evet, lütfen!

Οχι, μπορειτε να περασετε..
Hayır, geçebilirsiniz..

Που μπορω να ενοικιασω ενα αυτοκινητο;
Nerede bir araç kiralayabilirim?

Παρακαλω να παρτε τις βαλιτσες στο λεωφορειο, στο ταξι..
Lütfen! Valizlerimi otobüse,taksiye koyuverin..

Τι σας οφειλω;
Size ne borçluyum?



SÖZCÜKLER:
Οφειλω borçlu olmak
Ενοικιαζω kiralamak
Το αυτοκινητο araba
Το λεωφορειο otobüs
Περνω geçmek
Η βαλιτσα valiz
Το ταξι taksi
Η αποσκευη bagaj
Ανοιγω açmak
Πακετος-η-ο paket
Το τσιγαρο sigara
Το ραδιο radyo
Το προσωπικο şahsi
Δηλωνω beyan etmek
Το συναλλαγμα döviz
Η φωτογραφικη μηχανη fotoğraf makinesi
Βεβαιος-η-ο elbette
Αλλαζω değiştirmek

Ξενος-η-ο yabancı

Hiç yorum yok: